|
Yazar |
Mesaj |
*.ZUHAL.*
Admin
Yaş : 33
Kayıt tarihi : 09/03/08
Mesaj Sayısı : 374
Nerden : ::karanlığın olmadığı yerden::
İş/Hobiler :
Kaçıncı Sınıf : 2. sınıf
|
Konu: Türkçe Sınav Konuları Salı Mayıs 27, 2008 6:10 pm |
|
|
Arkadaşlar hoca kendi anlattığı iki konu dahil bizim grup olarak anlattığımız yedi konudan sınavda sorumlu tuttacak.
Hocanın anlattığı konular: İletişim Beden Dili
Grup Konuları benim bildiğim yani bizim grubun anlattığı konu Önemli Günler İçin Konuşma Hazırlama Eğer sizde kendi konunuzu buraya yazarsanız sınavda neye çalışacağımız konusunda hepimizin fikri olur. Katkılarınızı bekliyorum... |
|
|
|
Ö*M*E*R
Süper Üye
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 12/03/08
Mesaj Sayısı : 292
Nerden : DARBOĞAZ(niğde)
İş/Hobiler : ÖĞRENCİ
Kaçıncı Sınıf :
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Salı Mayıs 27, 2008 6:12 pm |
|
|
bizim atmamıza gerek yok galiba bizim konu TELEVİZYON POĞRAMLARI ÜZERİNE ÇALIŞMALAR |
|
|
|
ÖZKAN
Süper Üye
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 19/03/08
Mesaj Sayısı : 228
Nerden : ANTALYA
İş/Hobiler : GALATASARAY
Kaçıncı Sınıf : 2.SINIF
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Salı Mayıs 27, 2008 11:29 pm |
|
|
BİZİM GRUBUN KONULARI: SOHBET, GEZİ YAZISI, MAKALE,ELEŞTİRİ, DENEME, ANI BİZİM KONULARI MERKEZ KIRTASIYEYE VERECEK SULE HERKES KONUSUNUN KISA Bİ ÖZETİNİ MERKEZE VERSIN:)) |
|
|
|
ABDURRAHMAN ÖZKAN
Aktif Üye
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 11/03/08
Mesaj Sayısı : 86
Nerden : İSTANBUL/KÜÇÜKCEKMECE(YEŞİLOVA)
İş/Hobiler :
Kaçıncı Sınıf :
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Çarş. Mayıs 28, 2008 3:21 pm |
|
|
bizim grubun konusu ise "DİNLEMEK" |
|
|
|
cebrail ay
Yeni Üye
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 11/04/08
Mesaj Sayısı : 38
Nerden : AMED(diyarbakır)
İş/Hobiler : hayat yalan,yalan hayat;her şey yalan...
Kaçıncı Sınıf :
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Perş. Mayıs 29, 2008 4:55 pm |
|
|
arkadaşlar size kesin bir soru veriyorum.vede cevabını.ama bu sorunun tüm hakkı bana aittir.bu soruyu ve cevabı görenler görmeyenlere,duyanlar duymayanlara söylesin.baş belası sınavlarda görüşmek üzere:soru:iyi bir dinleyicinin özellikleri nelerdir?
CEVAP:İYİ BİR DİNLEYİCİNİN ÖZELLİKLERİ
1)yargılamadan, suçlamadan dinler. 2)karşılık vermeden önce düşünür 3)yüzü konuşana dönüktür 4)konuşanı işitebileceği uzaklıkta durur 5)sözel olmayan mesajları gözler 6)ne dendiğine odaklaşır 7)dinlerken ne diyeceğinin provasını yapmaz 8)son sözü söyleme çabasına girmez 9)konuşmacıyı sözünü kesmeden dinler. 10)göz teması kurar. 11)karşısındakinin duygu ve düşüncelerini anlamaya çalışır. 12)dinlerken başka bir işle meşgul olmaz 13)konuşmacının sözlerine olduğu kadar sözsüz mesajlarına da dikkat eder. 14)konuşmacının duygu ve düşüncelerini anladığını gösteren sözlü ifadelerde bulunur 15)dikkatini karşısındaki kişiye verir.TÜM PDR CAMİASINA SAYGI VE SEVGİLERİMLE... |
|
|
|
ABDURRAHMAN ÖZKAN
Aktif Üye
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 11/03/08
Mesaj Sayısı : 86
Nerden : İSTANBUL/KÜÇÜKCEKMECE(YEŞİLOVA)
İş/Hobiler :
Kaçıncı Sınıf :
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Perş. Mayıs 29, 2008 8:05 pm |
|
|
EYALLAh |
|
|
|
*.ZUHAL.*
Admin
Yaş : 33
Kayıt tarihi : 09/03/08
Mesaj Sayısı : 374
Nerden : ::karanlığın olmadığı yerden::
İş/Hobiler :
Kaçıncı Sınıf : 2. sınıf
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Perş. Mayıs 29, 2008 10:19 pm |
|
|
teşekkürler cebrail... |
|
|
|
ABDURRAHMAN ÖZKAN
Aktif Üye
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 11/03/08
Mesaj Sayısı : 86
Nerden : İSTANBUL/KÜÇÜKCEKMECE(YEŞİLOVA)
İş/Hobiler :
Kaçıncı Sınıf :
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Perş. Mayıs 29, 2008 11:12 pm |
|
|
benim anlattığım konu dinleme çeşitleri
1) Görünüşte dinleme Karşınızdaki kişi dış görünüşüyle dinliyormuş gibi ama iç dünyası başka yerlerdedir ve ya da kafasında sizin söylediklerinizden daha önemli konular vardır. Bir öğretmen derste konu anlatırken öğrencinin bu konuları dinlemeyip kafasındaki konularla ilgilenmesi buna bir örnek olabilir.
2) Nutuk atma Bazı kişiler de kendi söyledikleri ve söyleyeceklerinin dışında başka şeyle ilgilenmezler. Bu kişiler karşılarındakiyle konuşuyor sanırsınız. Oysa bunlar aslında konuşmuyor; konuşuyor gibidirler. Söz konusu olan diyalog değil; kişinin kendine konuşması, bir tür söylev vermesidir. 3) Seçerek dinleme Kimileri konuşanın söylediklerinden sadece kendi ilgilendikleri bölümü duyar, diğer söylenenleri dinlemez. Bu tür dinleyiciler dikkatlerini çekecek bir sözcük ya da bir ifade ortaya çıkıncaya kadar “ görünürde dinleyici ” olarak kalırlar. İlgilerini çeken para, bir meslek, belirli bir kimse ya da cinsiyet gibi farklı konular olabilir. Eğer onların ilgilendiği bir konuda konuşmuyorsak, bir duvarın karşısına geçip konuşmamızdan pek farkı olmaz.
4) Duygusal yönden saplanmış dinleyici Sürekli olarak belirli duygusal tonu taşımak isterler. Ne söylerseniz söyleyin bu tip dinleyiciler, her söylenenden bir espri veya bir hüzün çıkarmaya çalışırlar. Kendi ilgilendikleri duygunun dışında işittiklerini, hemen o anda unuturlar, bir daha hiç hatırlamazlar.
5) Savunucu dinleme Bu dinleme türünde ise dinleyen ne duyarsa duysun her söylenileni kendine yönelmiş bir saldırı sayar ve hemen savunmaya geçer. Siz tüm iyi niyetinizle dün gittiğiniz yerdeki nefis pastadan söz ederken karşınızdakinin size tuhaf tuhaf baktığını sezersiniz. Bir süre sonra arkadaşınızın, kendi yaptıkları pastayı beğenmediğinizi dolambaçlı yoldan değil de, doğrudan doğruya yüzüne söylemediğiniz için kırıldığını öğrenirsiniz.
6) Tuzak kurucu dinleyici Bu tipler hiç seslerini çıkarmadan dinlerler, çünkü bunlar dinledikleri bilgilerden yararlanarak, karşısındakini zor duruma sokacak fırsatları yakalamaya çalışırlar. Siz başınızdan geçen bir olayı anlatırken, bir anda anlatılan konu içerisinde çelişkiler bulur ve bunu suratınıza vurur.
7) Yüzeysel dinleyici Bu tür dinleme özelliğine sahip kişiler konuşanın kullandığı sözcüklerin yüzeyinde kalır ve asıl alta yatan anlama ulaşamazlar. Örneğin bir üniversite öğrencisi, yeni geldiği İstanbul’da uzaktan akrabalarının ziyaretine gider. Ayrılırken ev sahibi ,”sık sık buyur, bekleriz ”derler. Öğrenci sık sık gitmeye başladığında bir tuhaflık sezer. Ne zaman gitse ev sahibi başlarının ağrıdığından, ya da bir yere gitmek için söz verdiklerinden dem vururlar. Daha önce kendisine, sık sık bekleriz dedikleri halde sonraki gidişinde hiç de memnun olmadıkları anlaşılmaktadır. Toplumumuzun özellikle doğu kesimlerinde açık seçik biçimde iletişim kurmak genellikle “ayıp” sayıldığından sözcüklerin altında yatan anlamları anlamamız beklenir: O yüzden söylenenler i yüzeysel düzeyde alınması beklenir. |
|
|
|
hande
Yeni Üye
Yaş :
Kayıt tarihi : 13/03/08
Mesaj Sayısı : 3
Nerden : sakarya
İş/Hobiler :
Kaçıncı Sınıf :
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Perş. Mayıs 29, 2008 11:18 pm |
|
|
arkadaşlar konuları yazmanız çok ii olmuş da eer mümkünse konularla alakalı belgeleri de atabilir misiniz, nede olsa bütün gruplar konuları dosya yapıp hocanın mail adresine attı |
|
|
|
ÖZKAN
Süper Üye
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 19/03/08
Mesaj Sayısı : 228
Nerden : ANTALYA
İş/Hobiler : GALATASARAY
Kaçıncı Sınıf : 2.SINIF
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Perş. Mayıs 29, 2008 11:28 pm |
|
|
evet arkdaslar atalım lutfen |
|
|
|
irfan sezgin
Yeni Üye
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 15/03/08
Mesaj Sayısı : 1
Nerden : KARAMAN
İş/Hobiler :
Kaçıncı Sınıf :
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Cuma Mayıs 30, 2008 10:58 pm |
|
|
arkadaşlar bizim konumuz kitle karşısında konuşma örnek : açık oturum , panel, sempozyum, konferans, seminer....vb. herkese başarılar |
|
|
|
*.ZUHAL.*
Admin
Yaş : 33
Kayıt tarihi : 09/03/08
Mesaj Sayısı : 374
Nerden : ::karanlığın olmadığı yerden::
İş/Hobiler :
Kaçıncı Sınıf : 2. sınıf
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Paz Haz. 01, 2008 7:47 pm |
|
|
Arkadaşlar Cebrail'in gönderdiği 1. grup sunumuna BURADAN ulaşabilirsiniz. |
|
|
|
FFeeyyzzaa
Yeni Üye
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 13/03/08
Mesaj Sayısı : 48
Nerden : İstanbul
İş/Hobiler :
Kaçıncı Sınıf :
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Paz Haz. 01, 2008 10:40 pm |
|
|
arkadeşceğizlerim bizim sunum konusu metin incelemesiydi accık incelemeye çalıştık yollıyım mahrum kalmayın=) |
|
|
|
FFeeyyzzaa
Yeni Üye
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 13/03/08
Mesaj Sayısı : 48
Nerden : İstanbul
İş/Hobiler :
Kaçıncı Sınıf :
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Paz Haz. 01, 2008 10:41 pm |
|
|
1.ŞİİR İNCELEMESİ
Şiirimiz Mehmet Emin Yurdakul’dan “Bırak Beni Haykırayım”
BIRAK BENİ HAYKIRAYIM
Ben en hakîr bir insanı kardeş sayan bir rûhum; Bende esîr yaratmayan bir Tanrı'ya îman var; Paçavralar altındaki yoksul beni yaralar;
Mazlumların intikamı olmak için doğmuşum. Volkan söner, lâkin benim alevlerim eksilmez; Bora geçer, lâkin benim köpüklerim kesilmez.
Bırak beni haykırayım, susarsam sen mâtem et; Unutma ki şâirleri haykırmayan bir millet, Sevenleri toprak olmuş öksüz çocuk gibidir;
Zaman ona kan damlayan dişlerini gösterir, Bu zavallı sürü için ne merhamet, ne hukuk; Yalnız bir sert bakışlı göz, yalnız ağır bir yumruk!..
*ŞAİRİN HAYATI
Yurdakul İstanbul’da doğdu. Beşiktaş Askeri Rüştiyesini bitirdi. Ardından idadiyeyi(liseyi) bitirdi. Mülkiye ve Hukuk mekteplerine girdi, ancak bitiremeden ayrıldı. Çeşitli illerde valilik yaptıktan sonra, milletvekilliği yaptı.
İlk şiirini 1897’de çıkan Türk-Yunan savaşında askerlerimize moral ve destek vermek için yazmıştır. Bu şiir “Cenge Giderken” adlı şiirdir ve Asır gazetesinde yayınlanmıştır.
Millet ve vatan sevgisini esas alan bir milliyetçiliği benimseyen şair, Türkçe şiirler adlı ilk kitabını yayımlar. Recaizade Mahmut Ekrem, Abdülhak Hamit Tarhan, Şemsettin Sami gibi birçok ünlünün övdüğü kitap, büyük yankılar oluşturur ve milli uyanışım sembolü olur. İlk defa milli konuları işleyen şair, kendisinden sonra gelen birçok şaire öncülük etmiştir.
*ŞAİRİN ESERLERİ
Türk Sazı, Ey Türk Uyan, Ordunun Destanı, Dicle Önünde, Turana Doğru, Zafer Yolunda, İsyan ve Dua, Türk’ün Hukuku. Bütün şiirleri Türk Tarih Kurumu tarafından 1969’da yeniden yayımlanmıştır.
*DEVRİN ÖZELLİKLERİ
Şiir serveti fünün döneminde yazılmıştır. Dönemin genel özellikleri şöyledir: 1) “Sanat için sanat” ilkesine beğlıdırlar. 2) Cümlenin dize ya da beyitte tamamlanması kuralını yıkmışlar ve cümleyi özgürlüğüne kavuşturmuşlardır. Beyitin cümle üzerindeki egemenliğine son verirler. Cümle istediği yerde bitebilir. 3) Servet-i Fünuncular aruz ölçüsünü kullanırlar. Ancak aruzun dizeler üzerindeki egemenliğini de yıkarak, bir şiirde birden çok kalıba yer vermişlerdir. 4) Onlar “her şey şiirin konusu olabilir” görüşünü benimsemişler; fakat dönemin siayasal baskıları nedeniyle aşk, doğa, aile hayatı ve gündelik yaşamın basit konularına eğilmişlerdir. 5) Şiirde ilk defa bu dönemde konu bütünlüğü sağlanmıştır. 6) “Sanatkârâne üslup” ve yeni bir “vokabüler” (sözvarlığı) yaratma kaygısıyla oldukça ağır bir dil kullanmışlardır. 7) “Kafiye kulak içindir” görüşünü benimserler. Şiirde üç değişik biçim kullanmışlardır. a) Batı’dan aldıkları “sone” ve “terza-rima” b) Divan edebiyatından alıp, türlü değişikliklerle kullandıkları müstezat (serbest müstezat) c) Bütünüyle kendi yarattıkları biçimler 9) Şiirde olduğu gibi romanda da (devrin siyasal baskıları nedeniyle) sosyal konulardan uzak dururlar. 10) Romanda, romantizmin kimi izleri bulunmakla birlikte genel olarak realizme bağlıdırlar. 11) Romanda da dil ağır, üslup sanatkârânedir. 12) Roman tekniği sağlamdır. 13) Yazarlar daha çok yaşadıkları ortamı anlatma yoluna gittikleri için konular, İstanbul’un çeşitli kesimlerinden alınmalıdır. 14) Betimlemeler gözleme dayalıdır ve nesneldir. 15) Bu dönem sanatçıları, devrin siyasal baskıları nedeniyle gazetecilik, tiyatro gibi alanlara pek fazla eğilmemişlerdir. Yurdakul böyle bir edebiyat akımının olduğu dönemde eserler vermiş olmasına rağmen bu döneme bağlı kalmamış, oldukça sade anlaşılır dilde yazmış, hece ölçüsünü kullanmıştır. Kendisi Milli Edebiyat Akımı’nın öncüsüdür.
*Şiir 3’lükler halinde 15’li hece ölçüsüyle yazılmıştır. Kafiye şeması şu şekildedir:
Ruhum a doğmuşum c et e gösterir g Var b eksilmez d millet e hukuk h Yaralar b kesilmez d gibidir f yumruk h
-‘ar’ tam kafiye -‘mez’ redif -‘et’ tam kafiye -‘uk’ tam kafiye ‘il’ tam kafiye |
|
|
|
FFeeyyzzaa
Yeni Üye
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 13/03/08
Mesaj Sayısı : 48
Nerden : İstanbul
İş/Hobiler :
Kaçıncı Sınıf :
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Paz Haz. 01, 2008 10:41 pm |
|
|
*ŞİİRİN EDEBİ SANATLARI
—Volkan söner, lakin benim alevlerim eksilmez: Volkan söndüğü halde kendi alevinin sönmemesi bir abartıdır yani mübalağa sanatı vardır. Şair kendini ateşe benzetmiş. Benzeyen (ben) var, benzetilen(ateş) yok yani kapalı istiare kullanılmış.
—Bora geçer, lakin benim köpüklerim kesilmez: Bora geçse de köpüklerinin kesilmemesi mübalağa. Kendini suya benzetmiş. Benzeyen(ben) var, benzetilen(su) yok, kapalı istiare.
—Şairleri haykırmayan bir millet, sevenleri toprak olmuş öksüz çocuklar gibidir: Teşbih yani benzetme sanatı var. Şairleri haykırmayan bir millet, benzeyen; sevenleri toprak olmuş öksüz çocuklar, benzetilen öğelerdir.
—Zaman ona kan damlayan dişlerini gösterir: Teşhis(kişileştirme var) |
|
|
|
FFeeyyzzaa
Yeni Üye
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 13/03/08
Mesaj Sayısı : 48
Nerden : İstanbul
İş/Hobiler :
Kaçıncı Sınıf :
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Paz Haz. 01, 2008 10:42 pm |
|
|
2. DÜZ YAZI İNCELEMESİ Bir şiiri, bir romanı, bir fikir yazısını okurken anlam bize kendiliğinden gelmez. Okurken anlamı insan etmek için metinle karşılıklı bir konuşmaya, diyaloga gireriz ve ondan anlam çıkarırız. Günlük okumalarımızda kendimizi bu anlam denizine pusulasız bırakırız. Böyle bir okumanın sonucunda hiç de güvenle kullanılmayacak bazı izlenimler ediniriz. Böyle okumalar gereklidir ancak yeterli değildir. Okumak sonuç olarak kendimiz ve dolaylı olarak yurdumuzu inşa etmektir. Ancak güvenilir olmayan malzemelerle onu inşa edemeyiz. Bu okumaların yanında okuma sanatımızı geliştirmek için yönteme dayanan okumalar yapmamız gerekmektedir. Bilinçli amaçlı bir okuma için metotlu bir yol izlemek, metni çeşitli açılardan sorgulamak kaçınılmaz bir görevdir. Bir metni doğru değerlendirmek için akıl v yetenek kadar yöntemde gereklidir. Bir metni iyi değerlendirmek için neler yapmalıyız? Öncelikle parçanın anlatım biçimi belirlenmelidir. Varsa kullanılan düşünceyi tespit etmek gerekir. Anlatım tekniklerine göre incelemek. Kolay okunuyorsa akıcıdır. Gereksiz sözcük yoksa durudur, yabancı sözcük kullanılmamışsa ve süslü/ sanatlı değilse yalındır, kolay anlaşılıyorsa açıktır. Son olarak da parçanın kendine özgü niteliklerine bakmak gerekir. Sıfatların bol kullanılması, soru cümlelerinin, devrik cümlelerin çok kullanılması, benzetmelerden, kişileştirmelerden yararlanılması. Metni incelemek için bazı soruları cevaplamak gerekir. Bunlar: Başlık ne ölçüde açıklayıcı, ne ölçüde anlatı metnini anlamamıza yardımcı oluyor? Metni okuduktan sonra başlığın anlamı ve işlevi değişiyor mu? Belli olaylar kronolojik bir sıra içinde mi veriliyor? Böyle değilse okuyucunun kafası karışıyor mu? Bu durum metni nasıl etkiliyor? Anlatının kapanışının okuyucuya bıraktığı ilenim nedir? Başarılı ya da başarısız bir son mu? Anlatıda kuvvetli bir zaman ve mekân bilinci var mı? Paragrafın iç düzeni ve içeriği nasıl? Paragraflar ne kadar akıcı? Sahne, konu bütünlüğü var mı? Paragraflar arası geçişler gerçek mi? Edebiyatta her soruyu “Yazar ….… nasıl kurguluyor?” şeklinde sormamız gerekir. Örneğin; doğru soru, “Hamlet nasıl bir karakterdir?” değil, “Shakspeare Hamlet karakterini nasıl oluşturuyor?” sorusudur. Edebiyat eserini yorumlarken, her sorduğumuz sorunun cevabında yazarın kurgusunu aramak zorundayız. Kısaca eleştiri de soru metin, neyi ya da kimi anlatıyor? değil, yazar neyi, nasıl kurguluyor? Bu kurguyu hangi sözlerle ifade ediyor? gibi sorular olmalıdır. |
|
|
|
FFeeyyzzaa
Yeni Üye
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 13/03/08
Mesaj Sayısı : 48
Nerden : İstanbul
İş/Hobiler :
Kaçıncı Sınıf :
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Paz Haz. 01, 2008 10:43 pm |
|
|
bunlar dışında fuzulinin su kasidesinden birkaç beyit inceledik ve bir de düzyazı incelendi anlam ve şekil özellikleri vs. herkese şimdiden kolay gelsin ama nasıl çalışılır bu ders bilmiorum :/ |
|
|
|
Ö*M*E*R
Süper Üye
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 12/03/08
Mesaj Sayısı : 292
Nerden : DARBOĞAZ(niğde)
İş/Hobiler : ÖĞRENCİ
Kaçıncı Sınıf :
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Ptsi Haz. 02, 2008 1:05 pm |
|
|
HERKESE TEŞEKÜRLER ARKADAŞLAR |
|
|
|
ÖZKAN
Süper Üye
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 19/03/08
Mesaj Sayısı : 228
Nerden : ANTALYA
İş/Hobiler : GALATASARAY
Kaçıncı Sınıf : 2.SINIF
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Ptsi Haz. 02, 2008 3:28 pm |
|
|
şiir incelelmesi kazıkmıs haaa sormaz umarum |
|
|
|
*.ZUHAL.*
Admin
Yaş : 33
Kayıt tarihi : 09/03/08
Mesaj Sayısı : 374
Nerden : ::karanlığın olmadığı yerden::
İş/Hobiler :
Kaçıncı Sınıf : 2. sınıf
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Ptsi Haz. 02, 2008 4:34 pm |
|
|
teşekkürler konu paylaşımı yapanlara... |
|
|
|
cebrail ay
Yeni Üye
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 11/04/08
Mesaj Sayısı : 38
Nerden : AMED(diyarbakır)
İş/Hobiler : hayat yalan,yalan hayat;her şey yalan...
Kaçıncı Sınıf :
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Ptsi Haz. 02, 2008 5:30 pm |
|
|
arkadaşlar birde aldığım duyumlara göre geçen LUTFİ HOCA jest ve mimikle ilgili,aktarma ve kaynak gösterme ile ilgili ve dinleme ile ilgili soru sormuş finalde.artık gerisini siz düşünün.yazılı ve sözlü anlatım kitabında aktarma ve kaynak gösterme var ama kimse o konuyu anlatmadı.bilemiyorum çıkar mı çıkmaz mı diye ama siz yinede bakın bence hocaya güven olmaz.kib.sağlıcakla kalın.lütfen tahriklere kapıılıp egoist ve bencil olmayalım.bütün duyumlarımızı birbirimizle paylaşalım.saygı ve sevgilerimle. |
|
|
|
hüseyin cömert
Yeni Üye
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 18/03/08
Mesaj Sayısı : 13
Nerden : sémsür(ADIYAMAN)
İş/Hobiler :
Kaçıncı Sınıf :
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Ptsi Haz. 02, 2008 6:12 pm |
|
|
arkadaşlar bizim konumz ANLAMA VE ANLATMA |
|
|
|
FFeeyyzzaa
Yeni Üye
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 13/03/08
Mesaj Sayısı : 48
Nerden : İstanbul
İş/Hobiler :
Kaçıncı Sınıf :
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Ptsi Haz. 02, 2008 6:31 pm |
|
|
arkadaşlar bence pek kasmamıza gerenk yok ya o sözlü ve yazılı anlatım kitabının sözlü anlatım kısmına çalışın tıpkı kaynak taramayı kitaptan çalıştııımız gibi gircez yani öle.ya da çalışmayıp genelkültürümüze güvenicez ki tercihim 2.sidir. |
|
|
|
mehmet 1,5
Süper Üye
Yaş :
Kayıt tarihi : 14/03/08
Mesaj Sayısı : 103
Nerden :
İş/Hobiler :
Kaçıncı Sınıf :
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Ptsi Haz. 02, 2008 8:29 pm |
|
|
sadece hocanın anlattığı konulara çalışırsanız yeter diye düşünüyorum zaten her sene aynı soruları soruyormuş yani jest ve mimik banko çıkacak..! |
|
|
|
cebrail ay
Yeni Üye
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 11/04/08
Mesaj Sayısı : 38
Nerden : AMED(diyarbakır)
İş/Hobiler : hayat yalan,yalan hayat;her şey yalan...
Kaçıncı Sınıf :
|
Konu: Geri: Türkçe Sınav Konuları Salı Haz. 03, 2008 10:55 am |
|
|
arkadaşlar üst sınıflardan aldığım duyumlara göre geçen yıl finalde LUTFİ Hoca: 1)jest ve mimiklerle ilgili bir soru sormuş, 2)beden diliyle ilgili bir soru sormuş, 3)iyi bir dinleyiciyle ilgili bir soru sormuş, 4)aktarma ve alıntı gösterme(kaynakça) ile ilgili bir soru sormuş.şimdi siz bu konuyu işledik mi diye soracaksınız.walla yaptığım araştırmalar ve edindiğim bilgiler doğrultusunda biz bu konuyu görmedik.Ama kitapta kaynakça adlı bölümde var bu konu.tabi ki yazılı ve sözlü anlatım kitabında.Birde lütfen bütün duyumlarımızı birbirimizle paylaşalım:bencil vede egoist olmayalım(sakın bana bencil ve de egoist aynı şey demeyin...çünkü ben de onu biliyom)sağlıcakla ve esenlikle kalın.ALLAH'a emanet olun....... |
|
|
|
|